In deze module nemen we het huidige aanbod aan applicaties, digitale leermiddelen en hun toepassingen voor leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte onder de loep. Hoe kom je bijvoorbeeld met behulp van de iPad tegemoet aan de leerstijlen van prikkelzoekende of juist prikkelmijdende leerlingen? Met welke toepassingen maak je het dagelijks leven van leerlingen met motorische- of leerproblemen een stukje makkelijker? En in hoeverre zijn het leren programmeren en het gebruik van robotica van toepassing voor leerlingen met bijvoorbeeld leerachterstanden? In de colleges wordt vanuit de theorie een directe link gelegd met de dagelijkse praktijk en er wordt volop geëxperimenteerd met de verschillende voorbeelden die aan de orde komen. Ook ga je zelf aan de slag met het ontwikkelen van een digitaal lesprogramma dat je direct kunt toepassen in je eigen klas.
De nadruk in deze module ligt op het gebruik van de iPad, naast andere type tablets, het digibord en de pc. Aan het eind van de module kun je het didactisch gebruik van digitale leermiddelen effectiever toepassen in de praktijk en kun je hiermee beter inspelen op de verschillen tussen leerlingen.