Goed onderwijs voor ZML leerlingen
deel 2

Elke school heeft een beleidsplan voor goed onderwijs aan haar leerlingen. Hierin staan de leerlingkenmerken en onderwijsbehoeften van haar doelgroep beschreven. Deze e-learning module sluit daarbij aan. We maken de vertaalslag van de theorie uit onderwijsbeleid, naar het concreet toepassen in de praktijk.

modules 17-18_b

Inhoud:

*De theorie komt uit ‘Het leren van ZML: Op je hurken in de klas’ van Damen en Cordang (2007).

Deze online cursus is het tweede deel van de e-learning over goed onderwijs voor zeer moeilijk lerende (ZML) leerlingen. Aan de hand van pedagogisch didactische uitgangspunten, leerstijlen en leerlingkenmerken, ontdek je het leergedrag van deze specifieke doelgroep. Oftewel: Hoe leren ZML-leerlingen? Na afloop van de module zul je je leerlingen beter begrijpen en kun je goed inspelen op hun onderwijsbehoeften.

‘Goed onderwijs voor ZML leerlingen – deel 2’ is opgedeeld in twee blokken. Elk blok bestaat uit een aantal theorielessen, gevolgd door een kennistoets. Je hebt de toets gehaald als je deze met een 80% score hebt voltooid. Er zijn meerdere herkansingen mogelijk. Na het succesvol afronden van beide toetsen, kun je een certificaat downloaden. Het is mogelijk om te pauzeren en op een later moment verder te gaan.

Onze e-learning modules zijn ondergebracht bij A new spring. Als je op onderstaande link klikt, kun je daar met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Heb je nog geen inloggegevens, neem dan via het contactformulier contact met ons op.