Werkhouding
februari 23, 2018

Niveau basisbekwaam

Onze scholing voor leerkrachten

Jonge kinderen
Spel als spil van het onerwijs

In goed onderwijs aan jonge kinderen vormt spel de basis. Spelen is een natuurlijke behoefte van kinderen. Het geeft niet alleen plezier, het is ook nog eens essentieel voor de ontwikkeling.

modules 17-18_7

Inhoud:

In deze module leer je hoe je als leerkracht de ontwikkeling van kinderen op verschillende manieren kunt stimuleren met behulp van spel. Je krijgt concrete handvatten om spel met kinderen met speciale behoeftes te stimuleren en in goede banen te (bege)leiden. Er komen veel verschillende spelvormen aan bod en we gaan dieper in op de verschillende toepassingsmogelijkheden. Het samen spelen koppelen we aan theorie en onderzoek dat gedaan is naar spel. Dit zal je aan het denken zetten over de rol die jij wilt voor spel in je onderwijs.

Na deze module heb je meer bagage om spel in je groep toe te kunnen passen. Bovendien zal je nog beter kunnen onderbouwen waarom spel de fundering is in het behalen van onderwijsdoelen met jonge kinderen.

Doelen:

• De noodzaak van spelen in onderwijs met veel praktische inspiratie
• Het begeleiden en stimuleren van spel
• Een rijke speel-leeromgeving creëren

Overzicht:

Doelgroep: Leerkrachten
Kerndocenten: Irma Smegen
Locatie: Heerenveen
Periode: Schooljaar 2017-2018
Data: Donderdag
18-01 / 01-02 / 15-02 / 15-03 / 05-04
Tijdstip: 16.00-20.00 uur
Totale studielast: 40 uur (waarvan 20 zelfstudie uren)
Opgave: via schooldirecteur
Deelname: maximaal 20 pers.