In deze masterclass neemt Paul Kirschner je mee in een aantal mythes die behoorlijk hardnekkig hun ronde doen in het onderwijs. Is het bijvoorbeeld waar dat we slechts 5% leren van een hoorcollege, terwijl we 90% leren van activiteiten die we zelf ervaren? Met andere woorden kloppen de aannames van de leerpiramide die in veel leerboeken beschreven staat? Is er bewijs hiervoor en is die gebaseerd op theorie? Toekomstige docenten wordt eveneens geleerd dat het belangrijk is om aan te sluiten bij de leerstijl van een leerling. Toch bestaat er maar weinig bewijskracht voor het bestaan van, laat staan de verschillende indelingen van leerstijlen als voor de meerwaarde ervan voor leerlingen. Zo zijn er legio onderwijsmythes die in 2 uur tijd aan de orde zullen komen, afgewisseld met voorbeelden van effectieve onderwijsconcepten en tips die ons helpen om minder vaak met iedere onderwijswind mee te waaien.
Doelgroep: | Mt/ib/so/lkr |
Schoolsoort: | po/sbo/so/vso/pro |
(Gast)docenten: | Paul Kirschner |
Locatie: | Van der Valk Zwolle |
Periode: | Schooljaar 2020-2021 |
Data: |
Zwolle geannuleerd wegens te weinig deelname. Inschrijving voor Onderwijsmythes in Hoogkerk op 25-03-2021 is wel mogelijk! |
Tijdstip: | 16:00 - 18:00 uur |
Totale studielast: | 4 uur (waarvan 2 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 95,00 p.p. |