Tijdens deze themacolleges krijg je inzicht in de opbouw van het rekenmuurtje, het daaraan gekoppelde drempelmodel en het vier fasen model. De vraag die centraal staat tijdens de drie bijeenkomsten is: hoe kan ik het rekenmuurtje op een efficiënte manier inzetten tijdens de rekenlessen en wat heb ik daarvoor nodig?
Vanuit de theorie worden met name de implicaties voor de praktijk benadrukt. Duidelijk wordt wat je mag verwachten van leerlingen met een verschillend uitstroomprofiel. Er zal aandacht besteed worden aan welke typen kennis een rol spelen bij het leren rekenen. Van daaruit leer je hoe je rekenproblemen op groeps- en individueel niveau kan signaleren, analyseren en aanpakken. Je gaat ook je leerlingen op een positieve manier betrekken in hun eigen rekenontwikkeling met behulp van het Rekenmuurtje!
Doelgroep: | lkr/ib/schoolontwikkelaars |
Schoolsoort: | po/sbo/so/vso/pro |
(Gast)docenten: | Anneke Noteboom, Lex Gall, Wilfred Hofstetter |
Locatie: | Abe Lenstra Stadion Heerenveen |
Periode: | Schooljaar 2020-2021 |
Data: |
29/09, 20/10, 10/11 |
Tijdstip: | 16:00 - 19:30 uur |
Totale studielast: | 15 uur (waarvan 7,5 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 890,00 p.p. |