In deze themacolleges ontdek je hoe het stoornisgebonden denken lange tijd overheerst heeft in onze samenleving. De school is bij uitstek een plek waar problemen voor het eerst ontstaan en van waaruit aangestuurd wordt op psychiatrisch onderzoek (e.g. Wienen, 2019). Passend Onderwijs heeft o.a. tot doel het denken in termen van ‘wat mankeert dit kind?’ weer meer te vervangen door ‘wat heeft dit kind nodig?’.
Wanneer leerkrachten bij problemen uitgaan van stoornissen en dus oorzaken in het kind, zullen ze zich minder bewust zijn van hun eigen invloed en mogelijkheden (Te Meerman et al., 2017).
Doelgroep: | Alle onderwijsprofessionals |
Schoolsoort: | po/sbo/so/vso/pro |
(Gast)docenten: | Laura Batstra, Bert Wienen, Wim Meijer |
Locatie: | Van der Valk Leeuwarden |
Periode: | Schooljaar 2021-2022 |
Data: |
Geannuleerd |
Tijdstip: | 15:30 - 18:00 uur |
Totale studielast: | 15 uur (waarvan 7,5 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 890,00 p.p. |