‘Het beste in personen en in organisaties naar boven halen’, dat klinkt te mooi om waar te zijn. Toch kan waarderend leiderschap en waarderend onderzoeken een grote bijdrage leveren aan een positieve professionele cultuur, waarbij mensen ‘minder hard werken, maar meer bereiken’.
Op basis van de theorie van ‘Appreciative Inquiry’ (Cooperrider, 1987) zullen thema’s als leiderschap, functioneringsgesprekken en werkdruk aan de orde komen. Organisatie-ontwikkeling, schoolcultuur en het begrenzen van tegengestelde ambities en tegengesteld gedrag zijn eveneens belangrijke onderdelen binnen deze module. Elke deelnemer draagt vanuit de eigen praktijk casuïstiek aan, die helpt om de geleerde thema’s toe te passen.
Doelgroep: | MT/ib/schoolontwikkelaars |
Schoolsoort: | po/sbo/so/vso/pro |
(Gast)docenten: | Aart Brezet, Henk Galenkamp |
Locatie: | Van der Valk Drachten |
Periode: | Schooljaar 2020-2021 |
Data: |
17/09, 01/10, 29/10, 10/12, 21/01 |
Tijdstip: | 13:00 - 17:00 uur |
Totale studielast: | 40 uur (waarvan 20 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 1350,00 p.p. |