Niveau meesterschap

Onze scholing voor leerkrachten

Sturen op onderwijskwaliteit

Onderwijs van de hoogst mogelijke kwaliteit; dat is wat je als school nastreeft. Maar hoe pak je dat aan? En wat doe je als bijvoorbeeld de resultaten achterblijven volgens de inspectie. Collega’s wijten dit vaak aan de (veranderende) problematiek van de doelgroep. Toch kan deze problematiek nooit volledig de (achterblijvende) resultaten verklaren. Het is dus tijd om grip te krijgen op de onderwijskwaliteit.

Werken aan onderwijskwaliteit

Inhoud:

Deze module is gezamenlijk ontwikkeld met Hogeschool Windesheim en richt zich op die collega’s die ambitie hebben om hun manier van leidinggeven naar een hoger plan te tillen. De module is onderdeel van de premaster Leadership in Education en levert tevens een vrijstelling van 5 EC op voor de mastertrack Leadership in Education. Tijdens de module bouw je aan een School Profiel van Onderwijs Kwaliteit (SPOK) waarin je de leerling-, school- en/of afdelingsresultaten en instructiepraktijken analyseert. Tevens ontwikkel je succesvolle schoolleidersinterventie waarin je een beroep doet op het collaboratief leren van je team. Je oefent aan de hand van een casus die leidt tot toepassingen in je eigen organisatie. Op deze manier heb je haarfijn in de gaten hoe je kunt sturen op onderwijskwaliteit voor jouw afdeling en/of school.

Doelen:

•  Efficiënt in kaart brengen van de onderwijskwaliteit van je eigen organisatie/ afdeling
• Interventievoorstellen ontwikkelen, oefenen en uitvoeren
• Competentie impactrijk omgaan met data versterken.

Overzicht:

Doelgroep: School-, locatie-, teamleiders, adjunctdirecteuren en coördinatoren
s(b)o, vso, po, pro
Kerndocenten: Erik Bolhuis
Locatie: Drachten
Periode: Schooljaar 2019-2020
Data: Donderdag
19-09/ 10-10 /31-10/ 21-11/ 12-12
Tijdstip: 15.00 – 21.00 uur
Totale studielast: 140 uur (waarvan 100 zelfstudie uren)
 Opgave:  www.mijn-nog.nl
 Deelname:  maximaal 20 personen