Leren zichtbaar maken in 't zml
Als assistent vorm je een essentiële schakel in het leerproces van de leerlingen in je klas. Je weet aan welke leerdoelen leerlingen werken en wat er nodig is om deze doelen te behalen. Maar hoe weet je nu of die doelen daadwerkelijk effectief behaald zijn bij jouw leerlingen? Tijd om je eigen handelen eens onder de loep te nemen en te kijken wat nu écht werkt!
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Inhoud:
In deze workshop leer je de effecten van je begeleiding te beoordelen, zodat je het resultaat van je begeleiding bij je leerlingen kan ‘meten’.
Op basis van de ideeën van John Hattie, een onderwijswetenschapper uit Nieuw-Zeeland, krijg je handvatten aangereikt hoe je het leerproces kunt bijsturen door de inzet van feedback passend bij het niveau van je leerlingen.
Daarnaast is er ook een praktische vertaalslag hoe je de leerwinst in een les zichtbaar kunt maken met behulp van verschillende tools.
Doelen:
- Kennis van effectieve interventies en instructie in het onderwijs;
- Weten hoe je leren zichtbaar kunt maken bij de zml-leerling;
- Toepassen van praktische ideeën om leren zichtbaar te maken.
Overzicht:
Doelgroep: | ass.+/lkr. onderst./lkr. Basis |
Schoolsoort: | so/vso |
(Gast)docenten: | Nynke Jongsma |
Locatie: | Online |
Periode: | Schooljaar 2020-2021 |
Data: |
17/03 |
Tijdstip: | 15:30 - 19:00 uur |
Totale studielast: | 7 uur (waarvan 3,5 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 95,00 p.p. |