Vragen

Veelgestelde

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij inschrijven voor een scholing?

Dat kan via onze eigen digitale leeromgeving www.mijn-nog.nl.
Als je al een account hebt, dan kun je hier inloggen. Heb je nog geen account, dan maak je eenvoudig een account aan via de knop aanmelden. Vervolgens kun je via scholingsaanbod de scholing van jouw keuze opzoeken. Dit kun je bijvoorbeeld ook doen door een zoekterm in te typen en te filteren. Wanneer je de juiste scholing hebt gevonden klik je verder voor alle informatie en kun je je via de knop onderaan inschrijven.

Kunnen jullie me helpen bij de keuze voor een scholing?

We hebben een overzicht gemaakt waarmee we je keuze wat gemakkelijker hopen te maken. Deze keuzehulp vind je hier (naar de keuzehulp). Kom je er niet uit of wil je graag persoonlijk contact? Ook dat kan! Neem via de mail (info@noordelijkonderwijsgilde.nl) of telefoon (0515-430052) en we helpen je graag verder.

Scholingen uit ons eerdere aanbod kunnen nog steeds als incompany scholing worden aangeboden. Je vindt het volledige overzicht hier. Elke scholing wordt daarbij steeds aangepast aan de exacte vraag en situatie van het team/de school.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Wat jammer dat je je wilt afmelden voor deze scholing van het Noordelijk Onderwijsgilde. Afmelden voor een scholing van het Noordelijk Onderwijsgilde is altijd mogelijk. Er kunnen wel kosten aan het annuleren zitten.
Bij annulering vanaf 4 weken voor het aanvangsmoment van een scholing, wordt 100% van de kosten voor die scholing in rekening gebracht.

Uitschrijven kun je zelf eenvoudig regelen via Mijn-NOG. Je zoekt de scholing bij Mijn Inschrijvingen op en klikt onderaan op Ik wil mij afmelden. 

Ik weet nog niet zeker of ik kan deelnemen. Kan ik ook een voorlopige inschrijving doen?

Ja, dit kan zeker. Je kunt je op de reguliere wijze inschrijven. Je kunt dan rustig even kijken of dit gaat passen in jouw agenda. Er worden geen kosten gerekend indien je je uiterlijk 4 weken voor aanvang van de scholing toch nog afmeldt.

Ik wil graag met mijn collega samen deelnemen aan de scholing. Is dat te regelen?

De scholingen in ons aanbod zijn vaak gericht op één groep deelnemers. Je zit dan dus automatisch al bij elkaar in de groep. Soms wordt een scholing vanwege de groepsgrootte toch nog gesplitst. Maar ook daarin denken we graag mee en is het vaak mogelijk om ervoor te zorgen dat jullie bij elkaar in de groep blijven.

Ik zie dat de eerste bijeenkomst al is geweest, maar ik wil toch nog graag meedoen. Kan dat?

Het is vaak nog mogelijk om aan te sluiten bij een scholing die al is gestart. Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden via info@noordelijkonderwijsgilde.nl of 0515-430052

Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor een scholing?

Je ontvangt eerst een officiële bevestiging per mail. Ongeveer drie weken voordat je scholing van start gaat ontvang je een bericht via Mijn-NOG met praktische informatie. Hierin staat meer informatie over bijvoorbeeld de locatie en de eventuele voorbereiding.

Voor sommige scholingen wordt namelijk voorbereiding verwacht. Soms is dit bijvoorbeeld iets lezen/bekijken of het invullen van een checklist. Deze documenten staan dan in de mediatheek van Mijn-NOG. Bij scholingen met meerdere bijeenkomsten wordt het totale programma beschreven in een reader. Ook deze is te vinden in Mijn-NOG.

Heb je al eerder vragen of kunnen we je ergens anders mee helpen? Neem dan gerust contact met ons op via info@noordelijkonderwijsgilde.nl of 0515-430052.

Waar/wanneer ontvang ik mijn studiemateriaal?

Voor het studiemateriaal maken we gebruik van onze digitale leeromgeving Mijn-NOG. Hier vind je bijvoorbeeld de reader (voor alle scholingen die langer duren dan 1x, zoals modules en themacolleges) en de mediatheek. Ook vind je hier een forum en kun je contact opnemen met je medecursisten. We gebruiken Mijn-NOG als communicatiemiddel. Je hebt hier een eigen mailbox met berichten. Je ontvangt altijd een melding via de mail als er een bericht voor je klaarstaat. Soms ontvang je ook fysiek materiaal via de post. Het is daarom belangrijk je adresgegevens in Mijn-NOG in te vullen.

Waar kan ik de literatuur en ander materiaal terugvinden?

Voor elke scholing wordt een mediatheek aangemaakt in onze digitale leeromgeving www.mijn-nog.nl. Daarnaast wordt er soms ook informatie gedeeld in het forum.

Ontvang ik een certificaat na afloop van de scholing?

Als je de scholing succesvol hebt doorlopen ontvang je aan het einde van de training een officieel certificaat. Deze wordt in je e-Portfolio in Mijn-NOG geplaatst. Voor het ontvangen van je certificaat dien je te voldoen aan een aantal vereisten. Het gaat dan bijvoorbeeld  om je aanwezigheid of het uitvoeren van praktijkopdrachten. Voldoe je niet aan deze vereisten, maar ben je wel aanwezig geweest, dan ontvang je een bewijs van deelname.

Wij hebben interesse in een incompany scholing; hoe gaat dit in zijn werk?

In een persoonlijk gesprek brengen we jullie vragen en scholingsbehoefte in kaart. Het liefst krijgen we daarbij input van het hele team.

Daarna stellen we een programma samen dat past bij de wensen en behoefte van de school. De scholing kan op de school zelf worden gehouden, maar ook op een externe locatie als dit de voorkeur heeft.

Wij denken graag met je mee en zijn flexibel in onze planning door ons grote netwerk met fijne en kundige docenten.

Is het mogelijk om een bepaalde scholing incompany aan te bieden?

Al onze huidige, maar ook eerdere scholingen, kunnen we ook incompany aanbieden. Dit is altijd maatwerk passend bij de behoefte vanuit jullie school. Samen maken we een programma dat past bij jullie doelstellingen. Neem contact met ons op om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.

Wat kost een incompany scholing?

De kosten van een incompany-scholing zijn volledig afhankelijk van de scholingsbehoefte. Gaat het bijvoorbeeld om een lange of korte scholing? Is er behoefte aan extra begeleiding van medewerkers? Wij denken graag mee. Wil je sparren over de mogelijkheden of eerst een globale indicatie van de kosten krijgen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Ik heb een vraag over mijn factuur. Bij wie kan ik terecht?

Neem gerust contact op met de backoffice via info@noordelijkonderwijsgilde.nl of 0515-430052.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Ook klachten horen we graag. Hiervan kunnen we altijd leren en onszelf verbeteren. We willen graag samen tot een oplossing komen. Je kunt altijd contact met ons opnemen via 0515-430052 of info@noordelijkonderwijsgilde.nl

Ate de Boer

Directeur Noordelijk Onderwijsgilde

“Wij zijn je graag van dienst bij het professionaliseren van je vakmanschap.”