NAH wordt in de literatuur beschreven als een ‘breuk in de levenslijn’. Mensen met NAH worden geconfronteerd met problemen die ze voor het letsel niet kenden. Vermoeidheid, problemen met aandacht en executieve functies en een grotere prikkelgevoeligheid zijn daar voorbeelden van. Ze moeten op zoek naar nieuwe manieren om met deze problemen om te leren gaan.
Professionals zijn geneigd om vanuit de probleemfocus naar deze klachten te kijken om van daaruit op zoek te gaan naar oplossingen. De vraag is of dat ook omgedraaid kan worden en er vanuit een meer oplossingsgerichte focus naar de hulpvraag kan worden gekeken. Niet de focus op wat niet kan, maar op wat wel kan en wat daarvoor nodig is. De principes van ‘oplossingsgericht werken’ worden op een praktijkgerichte manier toegespitst op het onderwijs aan leerlingen met NAH.
Doelgroep: | ass/lkr |
Schoolsoort: | mytyl/so/vso |
(Gast)docenten: | Edwin Harms |
Locatie: | School Lyndensteyn, Beetsterzwaag |
Periode: | Schooljaar 2022-2023 |
Data: |
22/11 |
Tijdstip: | 16:30 - 18:30 uur |
Totale studielast: | 6 uur (waarvan 4 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 350,00 p.p. |