- Inzicht in leskwaliteit, wat dit inhoudt en hoe je het kunt verbeteren;
- Kennis van meetinstrumenten om leskwaliteit in kaart te brengen en duurzaam te verbeteren;
- Inzicht in de verschillende rollen en hoe die bijdragen aan het verbeteren van leskwaliteit binnen de school.
Zicht op de les
De kwaliteit van de lessen is van groot belang voor het leren van leerlingen. Door zicht te hebben op leskwaliteit weet je wat je goed doet en waar nog ruimte is voor verbetering. Zo kun je gericht werken aan verbetering. Maar wat is eigenlijk ‘een goede les’ en hoe meet je de kwaliteit daarvan?

Doelen:
Inhoud:
De kwaliteit van de lessen is van groot belang voor het leren van leerlingen. Door zicht te hebben op leskwaliteit weet je wat je goed doet en waar nog ruimte is voor verbetering. Zo kun je gericht werken aan verbetering. Maar wat is eigenlijk ‘een goede les’ en hoe meet je de kwaliteit daarvan?
Overzicht:
Doelgroep: | lkr, ass, lo, ib, kc, mt, gw |
Schoolsoort: | sbo/po/vo |
Niveau: | Basis |
Studielast: | 4 uur (waarvan 2 zelfstudie-uren) |
Kerndocent: | Hannah Bijlsma |
Inschrijven: | Zicht op de les |
Meer informatie: | ![]() |