Basisvaardigheden: rekenen wat doen we met achterblijvers? 2024-2025
De basisvaardigheden rekenen staan de laatste jaren volop in de belangstelling. Deze vaardigheden vormen de hoeksteen om andere vakken gemakkelijker te begrijpen en om zo zelfstandig mogelijk deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Niettemin blijft een specifieke groep leerlingen worstelen met deze vaardigheden en hebben zij behoefte aan een op maat gemaakt leerplan dat past bij hun ontwikkelingsniveau.
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Inhoud:
Ontdek tijdens deze masterclass hoe je deze groep leerlingen snel en efficiënt kunt opsporen. Deze groep verdient een passend en functioneel leerstofaanbod, omdat de inhoud en het tempo van de reguliere rekenmethoden vaak niet aansluiten bij de (reken)ontwikkeling van deze leerlingen. Wat is belangrijk voor deze groep leerlingen? En wat is dan een passend en functioneel aanbod? Hoe organiseer ik goed rekenonderwijs voor deze groep leerlingen binnen mijn school?
Doelen:
- Je weet welke typen kennis van belang zijn bij een (normale) rekenontwikkeling en je kent de rol van automatiseringstekorten bij het ontstaan van rekenachterstanden;
- Je maakt kennis met een (deels) wetenschappelijk onderbouwde werkwijze voor leerlingen die moeite hebben met de basisvaardigheden rekenen en die het tempo van de reguliere rekenmethoden niet kunnen bijbenen (de achterblijvers);
- Je krijgt zicht op een passend en functioneel aanbod voor de achterblijvers.
Overzicht:
Doelgroep: | lkr, ib’er, kc, gd |
Schoolsoort: | alle (incl. regulier) |
(Gast)docenten: | Wilfred Hofstetter |
Locatie: | Van der Valk Hotel Drachten |
Periode: | Schooljaar 2024-2025 |
Data: |
21/05 |
Tijdstip: | 16:00 - 18:00 uur |
Totale studielast: | 2 uur |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 150,00 p.p. |