Niveau basisbekwaam

Onze scholing voor leerkrachten

Taaldenkgesprekken

Alle kinderen wíllen communiceren! Vanuit deze behoefte leren kinderen al doende de taal. Een taaldenkgesprek biedt hiervoor allerlei kansen: leerkracht en leerlingen, doen samen, denken samen en praten samen. Jij als leerkracht levert rijk taalaanbod én je leerlingen worden uitgedaagd om zelf taal te produceren.

NOG magazine 25-26_p20_Taaldenkgesprekken_MaschaBoot

Doelen:

  • Inzicht in het belang van taaldenkgesprekken voor alle leerlingen;
  • Ervaring in het voorbereiden en voeren van taaldenkgesprekken;
  • Vaardig worden in het uitvoeren van taaldenkgesprekken in je eigen praktijk.

Inhoud:

In deze module ga je zelf oefenen met het voeren van taaldenkgesprekken op basis van een didactisch model. Dit model helpt je bij het succesvol voeren van deze gesprekken met je leerlingen. Je leert om de leerling uit te dagen om onderling op het eigen niveau actief mee te doen, te denken en te praten om al doende taalvaardiger te worden.

 

De module bestaat uit een combinatie van online leren, twee (live) studiebijeenkomsten en praktische opdrachten.

Overzicht:

Doelgroep: lkr, ib, kc, gw
Schoolsoort: so, sbo, po
Niveau: Basis
Studielast: 25 uur (waarvan 17,5 zelfstudie-uren)
Kerndocent: Nynke Jongsma
Inschrijven: Taaldenkgesprekken
Meer informatie: