Toetsen als didactische inspiratiebron 2024-2025
Vaak hebben toetsen een verplicht karakter en is ‘inspiratie’ niet het eerste woord dat naar boven komt als we het over toetsen hebben. Bovendien worstelen veel scholen in het GO met het interpreteren van toetsen; wanneer mag je als school/ leraar tevreden zijn en op basis waarvan concludeer je dat? En wat kun je met de resultaten in je lessen, aanbod en aanpak? In de afgelopen jaren zijn er veel bovenschoolse data verzameld in het GO, die een schat aan informatie geven over de ontwikkeling van (groepen) leerlingen.
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Inhoud:
In deze module analyseer je samen met collega-leerkrachten bovenschoolse resultaten per vakgebied, per leerjaar en per ontwikkelingsperspectief.
Je leert trends en verschillen te interpreteren en vertaalt de analyses naar interventies, leerstofaanbod en het didactisch handelen in de groep. De docent en gastdocenten bieden je inzichten, handvatten en inspiratie voor het interpreteren en vertalen van de gegevens in je eigen groep of school.
Doelen:
- Vaardig in het interpreteren van bovenschoolse CITO-resultaten op basis van ontwikkelingsperspectieven;
- Inzicht in trends en kenmerken van doelgroepen voor de vakgebieden lezen en rekenen;
- Kennis van mogelijke interventies en didactische aanpassingen voor je eigen groep.
Overzicht:
Doelgroep: | lkr |
Schoolsoort: | sbo, so, po |
(Gast)docenten: | Ingrid de Rijber |
Locatie: | Morrapark Drachten |
Periode: | Schooljaar 2024-2025 |
Data: |
03/04, 17/04, 15/05, 05/06, 19/06 |
Tijdstip: | 16:00 - 20:00 uur |
Totale studielast: | 40uur (waarvan 20 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 1750,00 p.p. |