Taal in spel 2024-2025
Het blijkt lastig om spontaan spel te zien als de ideale manier om de ontwikkeling van taal en denken te ondersteunen, maar dit kan wel! We gaan in op vragen als: Kan ik meespelen, zonder het spel te verstoren? Wat moet ik doen om de kinderen zo uit te dagen dat ze met mij en met elkaar gaan praten?
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Inhoud:
Tijdens deze module krijg je informatie over spelbegeleiding en de 10 kernelementen van taal-in-spel en bespreek je met elkaar hoe je de theorie in praktijk kunt brengen. Tussen de bijeenkomsten oefen je hoe je als professional bij het spel kunt aansluiten en verdieping kunt brengen in de taal-, denk-, en spelontwikkeling van jonge kinderen door mee te spelen. Daarnaast maak je een aantal video-opnamen van de spelbegeleiding in je eigen praktijkomgeving, zodat je zelf kunt terugkij-ken hoe jij de kernelementen toepast. Ook zijn er intervisiemomenten waarbij jij je eigen beeldmateriaal inbrengt.
Doelen:
- Aan het eind van het traject zijn de professionals vaardig in het werken met de 10 kernelementen;
- De professionals kennen het belang van de 3V’s- verkennen, verbinden en verrijken;
- De kennis en vaardigheden van taaldenken in spel zijn verankerd in het dagelijkse handelen.
Overzicht:
Doelgroep: | lkr/ondersteuners/pm’ers |
Schoolsoort: | po/sbo/so |
(Gast)docenten: | Carlinda Fuselier |
Locatie: | Van der Valk Hotel Drachten |
Periode: | Schooljaar 2024-2025 |
Data: |
21/01, 11/02, 04/03, 25/03, 15/04, 13/05, 20/05, 10/06, 17/06 |
Tijdstip: | 15:30 - 18:00 uur |
Totale studielast: | 32 uur (waarvan 16 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 1350,00 p.p. |