Breinbewust activeren
Je doet je uiterste best om je leerlingen te motiveren en actief te betrekken bij taken en opdrachten. Toch lijkt het soms alsof er hele andere dingen omgaan in de hoofden van je leerlingen dan de lesstof die jij voor ogen hebt. Hoe krijg je dan toch je leerlingen geactiveerd om mee te doen?
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Inhoud:
In deze module leer je op een praktische manier hoe je de ontwikkeling van de hersenen van je leerlingen kunt stimuleren. Veranderingen die plaats vinden in de hersenen en de functie van het gedrag komen daarbij aan bod. Daarnaast doe je praktische tips op over hoe je jouw leerlingen kunt activeren (en motiveren) door middel van boeiend onderwijs met betekenisvolle leertaken. Hierbij wordt uitgegaan van leren door wendbaar gebruik.
Door het ontwerpen van betekenisvolle leertaken ga je je leerlingen uitdagen en het onderwijs aanpassen naar het niveau van je leerlingen. Activeren van je leerlingen, waarbij ze op een handige manier zelf de regie krijgen, zorgt dat het brein geactiveerd wordt en daarmee ook de leerling zelf.
Doelen:
- Inzicht in de werking van het brein;
- Ontwerpen van betekenisvol en boeiend onderwijs;
- Methodieken om leerlingen te activeren (en motiveren) voor leren.
Overzicht:
Doelgroep: | Assistenten |
“Schoolsoort: | po/sbo/so/vso/pro |
(Gast)docenten: | Truus Römgens, Karin Stokvis, Eva Helmholt |
Locatie: | Van der Valk Drachten |
Periode: | Schooljaar 2020-2021 |
Data: |
10/02, 10/03, 31/03, 21/04, 19/05 |
Tijdstip: | 15:30 - 18:00 uur |
Totale studielast: | 25 uur (waarvan 12,5 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 950,00 p.p. |