Ervaringsordening
De gedachten van leerlingen zijn soms moeilijk te doorgronden. Is een schreeuwend kind boos of juist bang? Het interpreteren van gedrag en communicatie van jongeren en daarop adequaat handelen is zeker niet eenvoudig. De methode Ervaringsordening kan hierin een uitkomst bieden.
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Inhoud:
De theorie van ervaringsordening (Dr. Timmers-Huigens) geeft inzicht in hoe communicatie en gedrag te duiden, te verklaren is én hoe je erop kunt anticiperen. In drie themacolleges leer je de basiskennis van ervaringsordening kennen. Daarnaast ga je praktisch aan de slag met je eigen leerlingen. Met behulp van videobeelden (en de TIKA methode) leer je hoe gedrag te verklaren en te voorspellen is.
Door de vier delen van ervaringsordening word je niet alleen vaardiger in het gedrag en de communicatie van je leerlingen te doorgronden. Ze bieden je ook veel zelfinzicht. Het werken met ervaringsordening is van grote meerwaarde voor collega’s en leerlingen in het (v)so/ sbo.
Doelen:
- Basiskennis van ervaringsordening;
- Co-regulatie, TIKA methode en bejegeningswijzer toepassen;
- Gedrag leren verklaren, voorspellen en reguleren.
Overzicht:
Doelgroep: | Alle onderwijsprofessionals |
Schoolsoort: | sbo/so/vso/pro |
(Gast)docenten: | Merlijn Timmers |
Locatie: | De Morra Drachten |
Periode: | Schooljaar 2021-2022 |
Data: |
19/01, 09/02, 02/03 |
Tijdstip: | 15:30 - 18:00 uur |
Totale studielast: | 15 uur (waarvan 7,5 zelfstudie-uren) |
Opgave: | www.mijn-nog.nl |
Kosten: | € 890,00 p.p. |