Deze module belicht verschillende thema’s van leren leren, zoals:
leerstrategieën, zelfregulatie, rijke leeromgeving en mindset. Een belangrijk onderdeel is het leren plannen en monitoren van het leerproces. Verschillende toonaangevende gastdocenten zullen deze thema’s benaderen vanuit onderzoek en praktijkervaring. Er wordt een afwisseling gemaakt tussen kennisverrijking, het doen van opdrachten, het analyseren van filmfragmenten en uitwisselen van ervaringen. In de module ga je de opgedane competenties (als een train de trainer) toepassen in de eigen school bij het maken van praktijkopdrachten, een leerbeleidsplan en een kleinschalig praktijkonderzoek. Gedurende de 16 bijeenkomsten verdeeld over twee schooljaren voel je je als cursist steeds beter in staat om samen met je collega’s aantoonbaar betere ‘leerders’ van de leerlingen te maken. Na een succesvolle afronding van deze module bezit je een vrijstelling van 4 EC voor de keuzebewijzen in de leerroute Talentontwikkeling en toekomstgericht leren van de Master Educational Needs van de Hogeschool Windesheim.