Actuele onderwerpen
in inspirerende bijeenkomsten

Masterclasses

Professionele teambesprekingen

Ongeveer 25% van onze werktijd gaat op aan het overleggen met collega’s. Vooral in het specialistisch en passend onderwijs zijn professionele besprekingen aan de orde van de dag. Toch geven veel onderwijsprofessionals aan dat deze overleggen zelden inspirerend, functioneel en efficiënt zijn. Om te zorgen dat je als individu, als team en als school toewerkt naar een meer professionele manier van samenwerken, dien je met name de manier waarop je overlegt naar een hoger plan tillen.

Professionele teambesprekingen

Inhoud:

In deze interactieve masterclass zul je, onder leiding van Rob de Haas, dé (Internationale) expert op het gebied van professionele teambesprekingen, eerst de basisprincipes van professionele ‘meetingskills’ leren kennen. Deze basisprincipes vormen het fundament van hoe je heel praktisch als individu en als team kunt werken aan het optimaliseren van je overleggen. Hierin denk je bijvoorbeeld na over hoe je écht op een inspirerende, activerende en verrassende manier agendapunten doelgericht kunt bespreken. Daarnaast leer je hoe je ervoor kunt zorgen dat alle collega’s actieve betrokkenheid en eigenaarschap laten zien. De masterclass besteedt tevens aandacht aan het organiseren van collectieve denkkracht en wat dit kan opleveren voor jouw school.

In deze masterclass komt niet alleen de theorie (met allerlei tips en trics) aan bod. Er zal veel geoefend worden met verschillende technieken, die kunnen helpen bij het nemen van verantwoorde besluiten/ beslissingen, maar ook hoe de creatieve ‘meetingskills’ van het hele team vergroot kunnen worden.

Doelen:

• Doorgronden van de basisprincipes van professionele teambesprekingen
• Vaardiger worden in het effectief en creatief ontwerpen van teambesprekingen
• Competenter handelen volgens effectieve ‘meeting skills’

Overzicht:

Doelgroep: Alle professionals in het onderwijsveld
Docenten: Rob de Haas
Locatie: Leeuwarden
Periode: Schooljaar 2019-2020
Data: Woensdag 4 september 2019
Tijdstip:  16.00 – 18.00 uur
Totale studielast: 4 uur (waarvan 2 uren
zelfstudie)
 Opgave: www.mijn-nog.nl